Thursday, 9 September 2010

New Year Moroccan Chick Peas recipe ---- ארוחת ערב ראש השנה --- מתכון תבשיל גרגרי חומוס בבצל צימוקים וקינמון  




אז זהו השנה החדשה כבר פה מאמש והיא נראית די מבטיחה. מבחינתי היא החלה ברגל ימין בהרבה מובנים וזה אומר רבות על העתיד לבוא בשנה החדשה. הארוחה הייתה טעימה ומהנה. האורחים לא הפסיקו להשמיע קולות הנאה (חסר להם שלא ,עבדתי וטרחתי יומיים במטבח, שלא לדבר על הקניות וההכנות) מכל ביס. הם כבר מאומנים ויודעים שצריך לחכות לפוזת צילום של המנות. 

ראש השנה הוא חג מלא צבע טעמים וריחות שמיוחדים אך ורק לראש השנה. אני כמובן מבשלת על טהרת המטבח המסורתי של אמא שלי ,הלא הוא המטבח המרוקאי, לכן קינמון ופירות יבשים מככבים בהרבה מנות. הזכרונות שלנו עשויים מכל זה.  (שיר מקסים של דין מרטין שאני מאד אוהבת )מהריחות הטעמים והמראות שספגנו בילדותנו והעברנו לילדנו שיעבירו לילדיהם.

 לפני החג שוחחתי עם אחותי בקנדה והחלפנו רעיונות לגבי התפריט,(היא בשלנית מעולה). אחותי בארה"ב לעומתה לא נותנת מתכונים אלא מבקשת מתכונים. ;) כמה ימים לפני החג היא כתבה לי "נו שימי כמה מתכונים בבלוג" היא מצחיקה. ( יאמר לזכותה היא פרקטית כשמדובר בבישול, היא מתקשרת לילדים בדרך מהעבודה ומבקשת שישימו סיר עם מים על הכיריים ושיתחילו לחמם, שאלתי למה ? אמרה עד שאגיע אחליט מה להכין , או פסטה או מרק אבל שהמים ירתחו כשאהיה שם. פרקטית לא? ) . אין עלייך אחותי ( אני צריכה לבוא לנסות את המטבח החדש שלך ). 

נחזור לאחותי מקנדה, היא סיפרה לי על תבשיל של גרגרי חומוס בבצל וצימוקים ,ברגע שהתאור הזה יצא מפיה זהו, ידעתי , אני הולכת לבשל תבשיל של "גרגרי חומוס בצל צימוקים ועוד כמה דברים " זה פשוט הצית לי את הדמיון. אני מודה לא חשבתי על השילוב של גרגרי חומוס בתבשיל מתקתק. אבל בעצם למה לא? מה יכול להיות רע? כמו שאחותי מארה"ב אמרה ,כשסיפרתי לה על הרעיון של אחותי מקנדה, "מה יכול להיות רע חומוס הולך עם הכל" נכון אחותי את צודקת. ואכן כך היה. לא היה לה מתכון אז מהתאור זה מה שיצא. תשמעו זה טעים. אם לא היה חג הייתי מוסיפה הרבה הרבה פלפל שחור ואולי אפילו איזה צ'ילי לתוספת חריפה. אני אוהבת חריפות כשמדובר בתערובת של פירות יבשים, זה מדגיש טעמים.




איך הכנתי? הנה:
מצרכים:
1 קופסא של גרגרי חומוס בשימורים
3-4 בצלים גדולים פרוסים לירחים דקים
חצי כוס צימוקים שחורים שטופים ביטב במים רותחים. (אפשר חלק להמיר באוכמניות אדומות מיובשות)
שזיפים מיובשים קצוצים (כמה שרוצים)
פלפל שחור,מלח,מעט קינמון אם אוהבים.
דבש או סילאן תמרים לפי הטעם.
1 כוס מים
או חצי חצי - מים ומיץ תפוזים.
כ4-5 כפות - שמן זית לטיגון.

הכנה:
לשטוף  ולסנן את גרגרי החומוס.
לטגן את הבצל עד שצבעו זהב כהה. חשוב לטגן ולערבב כ להזמן את הבצל לקבלת גוון אחיד.
להוסיף את כל שאר המצרכים לכסות ולבשל על אש נמוכה עם מבודד מתכת מתחת לסיר למניעת חריכה.
התבשיל צריךל היות עם מעט רוטב במרקם של קונפיטורה דלילה.

הערות: אם היה לי יין מתוק ( פורט א ויין פטישים מהארץ) או יין מוסקט הייתי מוסיפה במקום מים. למי שיש יאתם מוזמנים לנסות.
הצעת הגשה: קוסקוס, אורז לבן, פירה, או מעל טוסט . אתם תחליטו.


כדורי אורז לילדים שבנינו.

חתול יהודי יש כזו חיה... ;)

שתהיה שנה טובה טעימה בריאה ומהנה  שכל משאלותינו יענו. שנראה את גלעד שליט והשלום השלום במהרה אתנו אמן! 

Happy Jewish New Year Everyone!

No comments:

Post a Comment