Monday, 7 December 2009

-לא שורפים חזיות" מיצג - אבו חוסיין חנאן" Abu Hussein Hanan - Break - Installation


חנן אבו חוסיין - שבר - BREAK

click on the picture to enlarge it.




















בביקורי בארץ אני משתדלת לגמוע מהכל, וכמה שיותר. ויש הרבה.. באחד מימי השמש הנפלאים לאחרונה יצא לי לשתות קפה במתח
ם קום איל פו" בנמל תל אביב.

נמל תל אביב הוא בכלל מקום נפלא לאחה"צ של קפה, קניות וגם "קולטורה". אז אחרי הקפה איך לא? הלכתי להציץ במתחם הנשים, מתחם קום איל פו, מאחד תחת קורת גג אחת, מקבץ של חנויות סטודיו קטנות ומתוקות של יוצרות ומעצבות מקומיות. למתחם יש אמירה מאד ברורה, פמניסטית. זו תפיסת העולם של קום איל פו למיטב הבנתי, וזה נראה ומשתקף בברור בכל פינה במתחם. במתחם ברחבתו מתקיימות באופן קבוע תערוכות ומיצגים משתנים, והמכנה המשותף הוא כמובן נשים. הכל על טהרת הנשיות. את קום איל פובמתכונתו הראשונית בשנות ה80 ותחילת התישעים הכרתי היטב מעבודות משותפות בהם השתתפנו כמעצבים צעירים בהפקות משותפות בעתון ישראלי המתפרסם בשפה האנגלית .לא אחת השתתפנו בהפקות משותפות עוד בתקופה של הגב' גודין שכבר לא שם.

בימים אלה מוצג מיצג במתחם של האומנית חנאן אבו חוסיין. במיצג חנן עושה שימוש בחזיות שנתרמו על ידי נשים לקום איל פו. נשיםתרמו חזיות משומשות, ובעבור כל חזיה, קום איל פו העבירות תרומה כספית, לנשים ונערות, ש"נפלו" לעולם הזנות, וכמו כן למימון בדיקות לגילוי מוקדם של סרטן השד. תודו שזה מעשה שראוי לכתוב עליו גם אם תפיסת עולמי אינה פמניסית,(אני אוהבת את החזיות שלי, אך עומדת על זכויותי כאישה ללא שריפתם). ולכן הנה פוסט מיוחד על" אנשים טובים באמצע הדרך". 

צלמתי במתחם ואף צלמתי את סיפור הפרוייקט שהאומנית חנאן אבו חוסיין העמידה. ההסבר בשלוש שפות לנוחתכם. לכו לראות.

ועוד משהו חמוד לקרוא "מתחת לבגדים" של ענבל טננבאום.

ואיך לא? גם שיר ....קח לך אישה .....

הערה בשולי הפוסט: - כל ההמלצות שלי הן בחירה אישית שלי ,מתוך מכלול דברים ונושאים המענינים אותי ה
בעולם הזה. אני לא מקבלת שום תשלום , תמלוגים או כל דבר אחר מאף חברה עליה אני כותבת. הכל נכתב מתוך פירגון ואהבה .


No comments:

Post a Comment