Wednesday, 3 February 2010

בתה וגרגה - בית קפה "בגדד הקטנה" מתחם גן החשמל חלק ב'



לאחר סיבוב מהנה ב"רק שניה"חנות שמביאה את כל מה שטוב והיה כבר של מישהו אחר, הגיע תורו של הפינוק לבלוטות החיך.(ראו כתבה חלק א' פוסט קודם) http://stylelistroom.blogspot.com/2010/01/brand-names-vintage-more-gan-hahasmal.html
בתה וגריגה -" בגדד הקטנה " במתחם גן החשמל, פינה מתוקה למתוח בה רגליים ולשתות קפה. התישבנו להפסקת תדלוק, קפה ומשהו קטן לאכול. המלצרית  ניגשה אלינו, אחרי שניה אחת בלבד, התישבה על הכסא הפנוי סביב השולחן שלנו ושאלה " אז מה להציע לכן" ? ועישנה בחברתנו... סטייל ארצישראלי מובהק, תלאביבי אם תרצו. בחיים זה לא היה קורה במחוזות אחרים שאני מכירה . מי יעלה על הדעת לראות למשל בסינגפור מלצרית מצטרפת לשולחן עם הסועדים תוך כדי קבלת ההזמנה? שומו שמיים! אבל אני אוהבת את הסטייל הארצישראלי הזה. זה אנחנו,כן, סחבקים , "אחים" "אחשלי"  "אחותשלי", כל ישראל אחים. אני בעדינות " לא חבל על הריאות שלך"? היא מחייכת "כן את צודקת" ולוקחת שאיפה עמוקה של עשן מהסיגריה שלה...
אמרתי, "אני רעבה ורוצה משהו ממש ממש טעים, אין לי חשק לנסיונות ונפילות." היא : "הטוסט גבינ"צ שלנו הוא הכי הכי" שאלתי מה בטוסט? היא :  " סתם גבינה צהובה" אבל הוא הכי הכי מבוקש פה. חשבתי לי מה כבר יכול להיות מיוחד בטוסט מסתם גבינ"צ? התרצתי ואמרתי לה טוב, מה כבר אפשר לקלקל בטוסט, אני אזמין אחד. הזמנו שני קפה, קרואסון שבא עם ריבה, ו "סתם טוסט עם גבינ"צ" . מממממ MMM כמה זה טעים .

כמה שהיא צדקה! הטוסט היה פשוט טעים "ברמות" כמה פשוט ככה טעים. גם הקפה . על השולחן כלי שהכיל קוביות סוכר כמה "רטרו" RETRO, הכי אהבתי את חוסר האחידות של הכלים בהם הכל הוגש. כל צלחת או כוס היו בצבע ועיצוב שונה. מן אוסף אקראי של כלים שלא מתאימים לכלום. כאילו נלקחו  מהוטרינה של סבתא . אפילו צורת ההגשה מזכירה את שנות החמישים והשישים , פשטות או אם תרצו רטרו מסעדתי/קפאי. ישבנו בחלק שפונה ויושב על רחוב אלנבי, כמו לשבת קרוב למסלול הCATWALLK בתצוגת אופנה. אתה קרוב יותר למראות, כמו VIP לשבת בשורה הראשונה.  רחוב זה כמו לשבת בתצוגת אופנה מתמשכת.

"בתה וגרגה" פינת מפלט למי שמאס במקומות אחרים בתל אביב ובא לו משהו קצת אחר, פחות נוצץ אבל עם הרבה אוירה במתחם גן החשמל שמתחיל לאט לאט להזכיר את  הגריניץ ווילאג בניו יורק או את הSOHO.
ואיך אפשר בלי איזה שיר לנשמה..הנה אחד-Barington- Levy - Black roses
  for you all.Good  black coffee lover. can't do with out something for our soul here is one.
כתובת (בערך)
בתה וגרגה, "בגדד הקטנה.
רחוב לבונטין ,פינת רחוב אלנבי
תהנו.





3 comments:

  1. it look like you are having a ball in israel,thank u for bringing us the "tam shell paam".beutiful,beutiful.{yaf}

    ReplyDelete
  2. Thank you so much for you kind words and comment. :)

    ReplyDelete
  3. יש להם טוסט מטורף , מחירים סבירים בהחלט.
    אחזור לשם שוב

    ReplyDelete