Monday, 15 June 2009

מי אמר שאלוורה זה רק לכוויות? 






אלוורה ידועה בסגולותיה הרבות.

וכבר כמה שנים שאני לא רק מתמרחת באלוורה אחרי עקיצה או צריבה משמש,אני אף זוללת אותה בכייף.
אפשר לקנות אלוורה טריה פה בסופרמרקט במחלקת הירקות.

וזה גם מה שהזמנתי במוצאי שבת האחרונה כקינוח ,במסעדה הסינית באמריקאן קלאב בסינגפור.
נפגשנו שלוש חברות לארוחת ערב נחמדה .
בלי שום סיבה ,סתם להפגש בכייף.

הוזמן-
ברווז בנוסח פקין.
טופו ברוטב סויה עשיר.CLAY POT BEANCURED
פרונס פריכי מעטפת מצופים במיונז ווסאבי.-שחכתי לצלם.
אורז מאודה
יין אדום.
אני בחרתי לקינוח סורבה ליים,אלוורה וג'לי שקוף.

כיאה לברווז בנוסח פקין העור היה שחום מבהיק ופריך כמו זכוכית דקיקה ושבירה.

המלצרית הציגה את הברווז על המגש לפני שהיא מגישה את עורו הפריך בתוך פנקייק מיוחד .
את בשר הברווז אח"כ לוקחים למטבח והוא יחזור לשולחן כמנה מיוחדת עם ירקות.

הכל היה פשוט מושלם.
סימפוניה מושלמת של טעמים .
הפרונס היו טיפה פריכים מבחוץ והמיונז הירקרק היה פשוט מושלם ביחד .

הטופו ברוטב החום היה מעדן מושלם מעל האורז הלבן.

בשר הברווז נקצף לריבועים קטנטנים שנראה כי השף ממש מדד בסרגל כל ריבוע.... הכל הוקפף עם ירקות קצוצים דק ברוטב חום אבל הכל היה במרקם יבש ,כי בדרך כלל זה מוגש עם עלי בייבי חסה שכל סועד ממלא בתערובת הבשר ואוכל .ממש מנה מושלמת לניצול בשר הברווז.וגם מנה זולא צולמה.זה הגיע בעיצומה של הארוחה.

והקינוח? ממש מעדן מרענן ומחייה נפשות .
האלוורה חסרת הטעם והצבע ,מקבלת את הטעמים מסירופ הליים בו היא טובלת, על יד ישב הג'לי השקוף קצוץ לריבועים גדולים או שמה זה היה אגאר אגאר., וכדור סורבה הליים מעל.
הכל הוגש בכלי זכוכית שקוף,מעל כלי קיבול נוסף מלא במי קרח ,ופרוסת לימון שצבעה כל בגוון צהבהב.

הקינוח המושלם לנקות את חלל הפה,ולרענן את הנשימה.

אחרי הארוחה התרווחנו בטרקלין לשתות משהו.
אני בחרתי בתה שהתאים לי אחרי הכל.
מי אמר שאלוורה רק מורחים על העור?




No comments:

Post a Comment