Friday, 27 May 2011

עוגת מיץ תפוזים של פעם - מתכון של אמא שלי - Old Fashion Style Orange Cake- - My Mom Recipe

עוגת מיץ תפוזים היא העוגה הראשונה שלמדתי לאפות. בכל יום ששי אחרי הלימודים.
 תפקידי היה להכין את העוגה לאפיה. את החלבונים להקציף לקצף יציב

Google images
,מקצף ידני זוכרים? מן קפיץ עם ידית עץ? 
אמא לא הרשתה להפסיק הקצפה באמצע
ועודדה אותי תוך כדי....
והסבירה כמובן שזה קשור לגובה העוגה... אבל כאבה לי היד ומדי פעם גנבתי איזה הפסקה או שתיים כשלא שמה לב.
אח"כ הכל עורבב בקערה.
והקצף קופל לתוך התערובת...
והופ לתבנית עגולה עם חור של פעם = סיר פלא
והעוגה נאפתה על הכיריים.
או לפני זה על פתיליה.
העוגה תמיד הייתה גבוהה וריחנית..
היה לנו לול, אז ביצים לא חסרו.
וגם פרדס היה, אז תפוזים היו בשפע....
אפשר לאפות את העוגה גם כעוגת שיש..ונתונה לוריאציות שונות...
כשאני בארץ..אני אופה אותה בתבנית מלבנית חד פעמית גדולה .
מחלקת למרובעים ומניחה בעטרות נייר מאובקת באבקת סוכר...

אפשר להכין מהחלק מתערובת המתכון עוגות אישיות כמו סברינה תפוזית.
אז הנה המתכון שישראלים רבים מכירים מבית אמא. הועגה הכי ישראלית שאני מכירה. עוגת מיץ תפוזים. היום יום ששי וגעגועי לאמא מתגברים ביום שכזה, ואין מה שמחבר אותי לאמא ולריחות של בית אבא יותר מעוגת התפוזים הריחנית הרכה והכל כך בית אמא ואבא.
לכו לאפות... אנ יאחכה לכם פה עם התה. ועוד מתכונים.
שבת שלום!
עוגת תפוזים של פעם - מתכון של אמא שלי 
מצרכים:
5 ביצים גדולות מופרדות
3 כוסות קמח רגיל – לפי כוס מידה של פעם –כוס דורלקס = 200מ"ל
(אחד וחצי שקיות אבקת אפיה (= שקית אבקת אפיה שווה לשתי כפיות
2 שקיות סוכר וניל
2 כוסות סוכר
1 כוס שמן רגיל
1 כוס מיץ תפוזים טרי
קליפה משני לימונים מגוררים.
הכנה:
לנפות קמח עם אבקת אפיה.
להקציף חלבונים עם חצי כוס סוכר – מכמות הסוכר הנתונה.
בקערה אחרת- לערבב חלמונים עם שאר הסוכר.
להוסיף סוכר וניל
קליפת לימון
מיץ
שמן
להוסיף קמח
לקפל קצף פנימה.
לשמן תבנית גדולה עם חור ועמוקה.
או כל תבנית בצורה שבוחרים.
לצקת בלילה
לאפות בתנור שחומם מראש לחום בינוני .
עד שקיסם יוצא נקי.
הערות:
אני ממירה לפעמים קמח רגיל בקמח תופח, אז אין צורך באבקת אפיה.
אני מעדיפה להכין לא מקמח תופח

לדעתי יש הבדל
אפשר להכין מהמתכון עוגת שיש.
אפשר להמיר מיץ תפוזים במיץ קלמנטינות.
ואם אין רחמנה ליצלן מיץ טרי אפשר להוסיף מיץ תעשיתי מה לעשות ? קורה לא?

תהנו ושבת שלום!

No comments:

Post a Comment