Saturday, 24 April 2010

Chocolate whiskey cake recipe - מתכון עוגת שוקולד וויסקי



אני חסידה גדולה (ואפילו מושבעת ) של עוגות לא מסובכות ,פשוטות הכנה ומצרכים נגישים. עוגות שלא צריך להקציף להפריד ושאר מיני שלבים מתישים, שבסופם אולי נקבל תוצאה "שווה" אך מתישה. לא, שלא תבינו אותי לא נכון, אני כן משקיעה פעמים, אך בשביל זה צריך להתכונן, להצטייד במצרכים ונכונות "להתכונן" מה שלא ממש בא לי היום. העוגה שאפיתי היום היא מסוג העוגות " בא לי עכשו איזה פרוסת עוגה "משעממת" אך מתאימה לכוס קפה של אחה"צ סינגפורי גשום דביק, מהביל, פיכסה עונתי כזה כמו היום. העוגה לא "פיכסה" היא ממש טעימה ובעצם מכאן גאוניותה. הפשטות היא אם כל ההצלחות כך נאמר. ואני חושבת שהם צדקו.
מתכון - עוגת שוקולד וויסקי וחמש דקות ספאר
כוס מידה = 250 מ"ל
תבנית אפיה מרובעת 9 אינץ
נייר אפיה לריפוד התחתית - לא חובה
תנור על חום בינוני - 170 מעלות - אני אפיתי בתוכנית טורבו
מצרכים
200 גר' חמאה ללא מלח
200 גר' שוקולד מריר 
3 כפות וויסקי
1 כוס סוכר
1.1/2 כוסות סוכר
5 ביצים קטנות או 4 גדולות
1/2 כוס חלב
הכנה
 להמיס בסיר את שלושת המצרכים הראשונים תוך כדי ערבוב על אש נמוכה עד קבלת בלילה אחידה וחלקה
להוריד מהאש להוסיף את הוויסקי ולבחוש היטב. להוסיף קמח בבת אחת, להוסיף ביצים וחלב ולבחוש היטב ובעדינות,                 (שוב לא יותר מדי, שלא נקבל לחם במקום עוגה)ה
זהו התערובת לעוגת השוקולד שלכם מוכנה לאפיה
לצקת את הבלילה לתבנית משומנת
לאפות כ35 - 45 דקות או עד שבדיקת הקיסם יוצאת יבשה
לצנן על רשת צינון
מנסיוני-
אני אוהבת להפוך את העוגה מיד אחרי האפיה על רשת צינון מיוחדת לאפיה. היתרון? איוורור וכמו כן, החלק החלק של העוגה למעלה והחלק התחתון מתיישר, במצב שהעוגה יוצאת עם שטח פנים שנראה כמו, הר געש שהתפרץ לא מזמן.
זהו העוגה מוכנה. אפשר לפרוס לריבועים, או משולשים ולאבק באבקת סוכר לפני הגשה.
אם רוצים למלא בקרם כל שהוא, אפשר לאפות את העוגה בתבנית גדולה יותר לקבלת שתי שכבות לא גבוהות.
בתבנית הזו העוגה שמתקבלת היא גבוהה מאד
בארצות הניכר לעוגה הזו קוראים "לוף Lofe" ככר, כי היא בחושה ונאפית בדרך כלל בתבנית מאורכת. אם בא לכם כזו, אפו אותה בשתי תבניות מאורכות קצרות. 
** אם אתם חפצים בעוגת "פרווה" כלומר לא חלבית לשומרי כשרות, המירו את החלב במים ואת החמאה במרגרינה רחמא ליצלן. :)
תהנו . ובהצלחה.
לחיים




    No comments:

    Post a Comment