Tuesday, 18 January 2011

ט"ו בשבט ופוקצ'ה ציבעונית אחת- Tu beShvat The Spiritual Roots of Gardening and one blooming focaccia.

 אני מביאה את המתכון כולל ההקדמה כפי שהתפרסם בשנת 2006 בפורום האוכל בו גלשתי. תקנתי ושיפצרתי פה ושם את ההקדמה. המתכון נשאר אותו מתכון. זה במסגרת העברת המתכונים שלי לפה לאט לאט. לפעמים לפי עונות השנה ולפעמים לפי חגי ומועדי ישראל. לפעמים משהו שמזכיר לי שפעם הכנתי משהו דומה ואז אני מחפשת.
את המתכון פירסמתי לפני שנכדתי נולדה, הטיול של בתי להורי היה בעצם הבשורה שלה להורי שהיא בהריון.
נכדתי בנתיים כבר בת 3 פלוס. פרח אושר אחד גדול. ויש גם נכד אחד שובב גם.

12/02/2006
את הפוקצ'ה אני מקדישה לבת שלי...שנתנה לי את ההשראה אתמול....
אתמול שוחחנו והיא סיפרה לי שנסעה לבקר את אמא ואבא שלי...בדרך לסבא וסבתא הם נהנו מהנוף המדהים..
ותיארה את מרבדי הפרגים..והפריחה המדהימה...
את מרבדי  הפרגים האדומים כדם...אני מכירה מאד, עד היום כשאני בחורף בארץ ובאזור ישנו קטע בדרך שנראה פשוט כמו שטיח ענק שנפרש מהשמיים על חלקת האדמה ההיא שעוצר לי את הנשימה.
ותמיד תמיד נעצור שם לספוג את היופי הזה...
אז עם כל הסיבות הטובות שיש לי קמתי הבוקר לאפות להיום וזה מה שיצא...
פוקצ'ה צבעונית- מתכון
מוקדשת למרבדי הפרגים האדומים כדם שבכל שנה צובעים את ארצנו בצבעי האדום, צבע האהבה, צבע החיים.
מרבדי הפרגים עליהם גדלתי בילדותי.
מוקדשת לטבע שצובע את חיינו בצבעים..ששום אדם מעולם לא יצליח ליצור...
והפוקצ'ה בהשראת הסיפור של בתי, על הטיול מאתמול להורי, ועל מרבדי הפרגים שראו בדרך.
חג אילנות - טו בשבט שמח.
לכל עם ישראל.
אמן.

מצרכים:
כ- 500 גר' קמח לחם יעודי- ועוד לפי הצורך.
1 כף שטוחה שמרים יבשים
280 מ"ל מים או לפי הצורך-
2 כפיות מלח שטוחות.
4 כפות שמן לבצק.
1 כף רוזמרים טרי קצוץ- בחירה -למי שלא אוהב שלא יכניס.או שיכניס קמצוץ קטן לטעם.
1 כפית גדושה משפר אפיה- אני משתמשת אז לשיקולכם.
1 כף רסק עגבניות לבצק
פלפל שחור גרוס .
לציפוי-
  2 כפיות מלח גס.- להוסיף לפי הטעם.
כ- 150 גר ' עגבניות שרי - חצויות.
5 כפות שמן זית- או לפי הטעם.
צרור בזיליקום- רק העלים.

הכנה:
בקערת מיקסר, או ידנית.
להקציף את מחצית מכמות המים עם השמרים. אחרי הקצפה הגונה.
להוסיף שמן + שארית מים + מלח + רוזמרין + רסק עגבניות + פלפל שחור.
להוסיף מחצית מכמות הקמח הנתונה.
להקציף תערובת היטב.
להוסיף את שארית הקמח הנותרת.
ללוש עד שלא נדבק .
אם יש צורך להוסיף קמח או מים.
לשמן קערה קלות. להתפיח את כדור הבצק להכפלה.
לשמן מגש גדול או שניים .תלוי בגודל שרוצים את הפוקצ'ה.
לשטח בצק.
להתפיח בצק שוב על המגש המשומן בנדיבות.
אחרי התפחה כפולה של הבצק.
לנעוץ אצבעות ליצור גומות.
שוב להתפיח מכוסה עד הכפלה.
יש לנו סה"כ 3 התפחות.
לנעוץ גבעולי רוזמרין בזיליקום  בגומות...כן ממש לשתול אותם...(טו בשבט או לא?)
לזרזף שמן זית בנדיבות.
מלח גס לפי הטעם.
לאפות בחום בינוני גבוהה.
לקרר קלות ולזלול עם מה שבא. אני אוהבת סלט ירקות ישראלי קצוץ דק . או סלט בסגנון מרוקאי עגבניה, בצל, פלפל חריף קלוי על האש. לקצוץ ,לזרזף הרבה שמן זית , מלח ומיץ לימון בנדיבות ולהתענג.
כוס יין לא יזיק בכלל.
נו מה אתם בוהים? רוצו להכין.
 חג אילנות שמח!
Photo via Google images.

Hey Mambo and Dean Martin is the song for this post :)

Enjoy!





No comments:

Post a Comment